måndag 30 september 2013

Flyga iväg från tryggheten

Nämen, hej! Hej på dig fina blogg. 
Jag har (som vanligt) egentligen inte tid att blogga, borde prioritera både pluggning och sömn före, men nu har jag saknat dig så länge att jag inte kan låta bli. 

Kom hem från cirkelfys för en stund sedan. Tog cykeln dit (himla konstigt att jag inte brukar göra det, ligger bara en backe bort) och jag kände mig uppslukad av freedom. Att cykla iväg i det tysta mörkret. 
Träffade en älg på hemvägen också. Vi blev rädda båda två, men det var fint ändå. 

JAG VET INTE VAD JAG SKA GÖRA NÄSTA ÅR. 
Jag vill så gärna så gärna så gärna åka iväg på en volontär resa. Förmodligen till ett barnhem i Thailand, alternativt en skola. Det hade varit något det. 

Men då återstår frågan, hur länge? 
Ska jag slå på stort när man väl åker och ta ett halvår? Fast vad gör jag då resten utav året? Jobba så mycket som möjligt på donken? Slöa i soffan? Försöka få jobb i Norge och skala banan eller rensa fisk?
Eller ska man helt enkelt välja den normallånga resan mellan 2-8 veckor? Fast hur tar jag ikapp skolan? Ska man åka över sommarlovet då? 

Eller borde jag kanske vara utbytesstudent, när detta året trots allt är sista chansen? Fast det känns å andra sidan inte alls lika roligt, och dessutom en hel del dyrare. Fast perfekt engelska känns rätt lockande...














Bild från volontarresor.se, hur inspirerande/roligt/spännande/läskigt/intressant känns inte detta????

Haha ursäkta att alla mina senaste inlägg tycks handla om detta. Men det är helt enkelt det som surrar i mitt huvud för tillfället. 

Är i starkt behov av att tvinga mig utanför min comfort zone. 

Annars då? Rullar livet? Ja, det gör väl det. Förjävla fort dessutom, hinner ju inte ta tag i den innan den rinner igenom mina fingrar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar