måndag 2 december 2013

Pepparkaksfil, nattpicknick & HH

Sitter i sängen under mitt fantastiskt tjocka täcke och äter pepparkaksfil med müsli. Alltså, pepparkaksfil, förstår ni vilken underbar kombination? Unnar mig det efter att ha hällt i mig äcklig proteinshake.
Annars då? Sitter med högra låret insmord i någon heat-lotion samt inlindat i plastfolie. Som om det inte vore nog har jag dessutom jumskebyxor utanpå det. Ni förstår inte hur varmt det är. 


Idag har varit en superdag. Don't know why, har inte hänt något superultimat eller så, men hela dagen har varit fylld av fina småsaker. Till exempel, så var jag i skolan två timmar tidigare än nödvändigt som spenderades åt att se på fotoprogram och julkalendern<3. Den verkar faktiskt himla bra, ska försöka följa den i år. Är ju otroligt mysigt, oavsett hur gammal man är.


Den här gulliga bilden föreställer mig och Linn i onsdagskväll, då vi begav oss ut på nattpicknick. 
Hittade en mysig trappa som vi satte oss i, åt mackor  & nyttiga chokladbollar och lyssnade på Bon Iver. Pratade bara massa djupt, känns inte som att man kan göra något annat i kolsvart natt under stjärnor. 
När man gör sådant, som man vanligtvis inte gör, och egentligen inte "borde" göra, får man plötsligt insikt över hur många grejer man faktiskt inte gör på grund av enda anledningen att man "inte gör så". Faktumet att folk blev förvånade och hajade till när vi berättade om våra planer är egentligen lite läskigt. Det är så inrutat allt vi ska göra. Vakna, äta, jobba, äta, sova. Kanske klämmer man in lite film, eller träning. 
Att gå på nattpicknick må låta fjuttigt och pluttigt, men det fick mig ändå att få perspektiv. Som att man hoppade av  sitt ekorrhjul och ställde sig och tittade på alla andra som fortfarande är fullt upptagna med att springa i sina hjul. Och man undrar varför? Varför slutar de inte och varför brukar jag själv springa där? 

Blir galen på normer och regler och annan skit som hindrar en från att leva sitt liv på riktigt. Utan istället lever man det som alla andra redan har levt tusentalsgånger, för varför göra något annorlunda? Detta är ju tryggt, och tryggheten får man ju inte lämna, eller? 

GAH. Nu blev jag frustrerad.
Godnatt

På lördag blir det Håkan. Taggad till tusen. Herre vad underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar