onsdag 20 november 2013

Musik och annat fint i novembermörkret

Så här såg det ut när jag gick hem i måndags och precis klivit av bussen, så här förbannat mörkt. Inte så att det var skymning och dunkelt. Nej, tvärmörkt. Kolsvart. Natten. 
Sådär så att man inte kan se mördaren som står i diket en meter bort, även om man kisar och anstränger sig.  Känns som att man ska sova så fort man kommer hem, hur galet är inte det?

Okej, nu ska jag sluta gnälla om mörker. På ett sätt är det himla mysigt att det faktiskt blir mörkt på kvällen, dock inte vid femsnåret men åtminstone vid åtta. 

Var på Ullared igår kväll och idag, för vi har stuuuudiedag. Hanna var med. Köpte en hel del smått och gott som jag aldrig behövt innan, men när man kommer in i detta enorma varuhus så blir plötsligt allt livsnödvändigt. 





Köpte denna krabaten till exempel, och måste nog vara det bästa köpet idag. Var superosäker i affären då den kostade 300 pix, vilket kändes ganska mycket när allt ligger mellan 10 och 30 kronor. Väl hemma insåg jag vad lite pengar det var för en sådan underbar liten sak. 
Det är alltså en trådlös/bärbar/bluetooth-nånting/vad-man-nu-säger högtalare som trots den lilla storleken har ett bra ljud. Den har redan sällskapat mig när jag städade rummet, sorterade bilder och även i badkaret (den var dock inte i badet, utan bredvid, jag lovar). 

Åh, en jätteroligt grej förresten (för mig, inte för er) är att Bon Iver äntligen börjar fastna hos mig. Hade svårt för honom i början då jag aldrig lyssnat på sån musik tidigare, men nuuuuu har jag vant mig. Och är fast. Lyssna på honom och ge det tid. Så fin musik <3333

1 kommentar: