måndag 4 november 2013

Fangirl Nr.1

Mitt höstlov har varit bra, himla bra, men precis som lov brukar vara var även detta alldeles för kort. Eller antalet dagar var väl helt ok, lite synd bara att livet tycks köra alla dessa dagar på snabbspolning.

Har träffat fina vänner, firat Halloween lite smått men allra största tiden spenderade jag i Stockholm hos Ella. Det värsta med att åka till henne är att innan avresan har jag längtat i cirkus tre månaders tid, och sen när jag äntligen får åka iväg, ja, då är jag hemma bara sekunden efter.

Hur var Stockholm då? Jo, tack bra.

Lyckades bli starstruck fler än en gånger. I fredags, på väg hem från fest, stannade vi till vid donken. Stod superlänge och stirrade på killen framför mig som var läskigt lik Erik Rapp i idol. Så fick jag plötsligt syn på ni vet det där örhänget som han jämt har, och förstod då att det var han. Blev om möjligt ännu mer excited när jag upptäckte att han var där med Elin Bergman.
Jag var lite pinsam, pladdrade på en massa om att de var mina favoriter osv. Men det var lätt värt, brukar vanligtvis inte våga prata med kändisar så var glad för det åtminstone.

Var även på bloppis i söndags, som Kenza, Angelica Blick, Fanny Lyckman och fler som tydligen ska vara kända höll i. Kändes självklart coolt att få se dem irl, köpte till och med lite småsaker bara för att hinna prata med dem, men med tanke på att jag inte läser någon av deras bloggar var jag inte överdrivet exalterad. Visst var jag lite hög på livet direkt efter, men det berodde lika mycket på stoltheten över att ha hittat dit helt själv och stått och köat i över en timma samt fyndet av nya kläder, som av anledningen att ha träffat dem.

Fast lite coolt tyckte jag att det var, det måste jag erkänna. Dock anser jag det som lite pinsamt. Jag menar, vad är grejen med kändisar egentligen? Visst om man ser upp till dem för vad de har gjort, men konstigt att göra det av anledningen att många vet vilka dem är. Fast när jag träffade Erik och Elin var faktiskt anledningen till mitt fangirlande att de är så grymt duktiga och inte för att de är med i idol. Och det var ju lite bra, right?

Tog faktiskt bild med både Erik, Elin och Kenza. Dock blev jag himlans ful på allihop så dem får ni tyvärr inte se. I can hear you crying av besvikelse.

Vet ni varför det så sällan dyker upp inlägg här nuförtiden? Jo, för att lyckats skaffa mig prestationsångest över min egen blogg (som om jag inte hade nog av den ångesten). Gång på gång på gång har jag raderat halvfärdiga inlägg för att de inte är tillräckligt bra.
Fan, skitsamma! Från och med nu ska jag fullständigt skita i röda trådar och bra ämnen och bara skriva det som kommer. Typ det här. Är det uttänkt? Nej, och det gör ingenting heller för den delen. Så.

Nej, nu väntas dusch och sedan min underbara säng. Har fått ett nytt täcke som är helt lovely, det är nästan omöjligt att undvika att försova sig.

Buss och kram, skumbanan

(Skulle givetvis stå puss, men då bussar är helt ok fick det stå kvar)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar