onsdag 28 november 2012

Rätt & Fel

Man hör jämt folk snacka om att tonåren, den är så svår, det är då man börjar fundera på vem man är och då man ska hitta sig själv och bestämma hur man vill vara.
Har aldrig riktigt förstått det där. Vad då "bestämma hur man vill vara", man är väl som man är, eller?

Men har nu insett att jag också har såna tankar, hela tiden. De kanske inte ser precis likadana ut men det är samma typ av funderingar. 
Vad ska jag göra med mitt liv? Hur är jag som människa? Hur ska jag göra rätt för mig? Vad är rätt och vad är fel? Vad ska jag satsa på i livet? Vart vill jag komma? Vad vill jag göra?
De här frågorna fullständigt dränker mig. Det är väl fint på ett vis, jag älskar djupa tankar, men det är så ansträngande. "Vad är rätt och vad är fel?" är en fråga jag ställt mig själv oftare och oftare på den sista tiden. Det kan tyckas vara enkelt men om man fördjupar sig i den är det en så jäkla omöjlig fråga. En sak kan verka rätt för stunden medan en annan är bättre i längden. En del saker är egentligen rätt men skadar mer än det som är "fel". 
Seriöst, jag kan bli helt tokig på sånt här!
Hur ska man veta?

Nä, nu ska jag vila mitt stackars lilla huvud och åka och träna istället.
Fin bild på mig och Ida från midsommar

Förresten så är tiderna helt knas upptäckte jag nu. Måste ha inställt på fel tidszon men kan inte förstå hur man ändrar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar