lördag 15 december 2012

Favoritfärg

Favoritfärg är en sjukt konstig grej. Förr var det en vanlig fråga "Vilken är din favoritfärg?"
Klart man inte kan svara på det?
Typ de här färgerna är fina. Jag skulle kunna säga att det här är mina favoritfärger. Men med det menas ju verkligen inte att mina favoritfärger är röd, gul, grön, blå och rosa.

För då skulle jag ju tycka om de här färgerna, vilket jag inte alls gör. Blå t.ex. kan ju vara massa olika nyanser.



Men man kan ju inte heller säga att min favoritfärg är #E54C7C, även om man egentligen behöver svara så specifikt. Haha åh, jag tänker konstigt.
Men så här fungerar jag med typ allting, även personer/kläder/mat/allt. Jag har så svårt att säga att jag inte tycker om någonting för oftast kan man se någonting positivt med det, och och även någonting negativt. Jag kan älska en persons humor men hata sätter den diskuterar, t.ex. Hur ska jag då kunna avgöra om jag tycker om den eller inte? Går ju inte säga att man tycker illa om en person, utan i sånna fall tycker man ju illa om en persons egenskaper.
Detta gör nog att jag kan verka väldigt opersonlig, tycker aldrig någonting om någonting. Därför blir jag alltid jätteglad om jag äter någonting som jag tycker är äckligt eller hittar en tröja som enbart är ful.
Ja, jag är konsig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar