onsdag 26 december 2012

Julklappar

Som vi alla vet så är finns det en sak som är viktigare än julklappar, nämligen att skryta om julklapparna på t.ex. facebook. Sen så är det också väldigt viktigt att tala om vad det kostar. Om det är något klädesplagg (kanske en tröja) så är det inte så noga vad det är för typ av tröja eller vad den har för färg utan det viktigaste är att det är en MÄRKEStröja. Vilket märke spelar inte heller så stor roll, bara man berättar hur mycket den kostar. Och sen efter att man har berättat att man har fått en märkesväska för 4000, ett par märkesskor för 3000 och fyra olika märkesplagg som gick på 12000 sammanlagt och dessutom 2000 kr i pengar så ska man även ha en förklaring varför man fick så "lite". Och anledningen är ju att man fick faktiskt en födelsedagspresent för 10000 och ska åka på resa till Maldiverna för 80000 så egentligen så fick man ju faktiskt för ganska mycket pengar ändå....

Man ba: Är det okej om jag spyr lite på dig eller?
Haha, nä men seriöst VARFÖR? Varför ska man försvara sig och varför ska man räkna pengar?

Jag vet att jag trampar på tusen tår nu för de flesta gör verkligen så här, och de tänker kanske inte på hur konstigt det faktiskt är då mer eller mindre alla gör det. Det är så himla konstigt egentligen. 
Hur har "Vad fick du då?" kunnat bli en trevlighetsfras? Typ som "Hur är det med dig då?"
Så ska man sitta där och räkna upp vad man har fått och sen när man förklarar varför man fick för så lite pengar så sitter kompisen där och nickar och ler förstående och ljuger: "Ja, men det var väl inte så lite." Trots att de själva klagat över att de bara fick ett hus. 

Jag fick en sten. Okej?

Haha nä, nu ska jag sluta vara bitter. Kan bero på att jag tappat min plånbok idag, är så jävla arg. Och egentligen tänkte jag lägga in någon mysig julbild men eftersom att minneskortet låg i plånboken så blir det inte så. Stackars er. Stackars er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar