tisdag 12 februari 2013

DÖDA MIG

Fyfannnn. Jag orkar inte. Måste varna er för att inläggen en vecka framöver endast lär handla om mat och ni lär förmodligen bli irriterade MEN det är min blogg och jag måste skriva av mig innan jag spricker. 

Idag är min första dag på en veckas fasta (nej, jag har inte anorexi, hjärnskador eller what so ever, jag gör det för att det är hälsosamt och för att rena kroppen, så ni kan spara era kommentarer om att jag inte behöver gå ner i vikt för det är inte därför jag gör det. tack.)  och jag kan inte tänka på någonting annat än mat. Har precis kommit hem från Göteborg, på bussen hem satt jag och fantiserade om all möjlig mat - kycklingspett, sushi, kött ö.h.t, hamburgare, räksallad, ägg, rostmacka, pizza, stekt kyckling, brieost, ALLT. Allt som går att tugga känns fantastiskt. Det vattnas i munnen när jag tänker på riskaka, förstår ni då hur illa det är? En riskaka utan smak till och med. 

I förrgår och igår var nedtrappning så i söndags åt jag bara frukt och grönsaker och potatis och igår endast frukt. JAG VILL HA KÖTT, fy vad gott. 
Men icke, jag ska klara det här. Klarar jag det här klarar jag fan allt. Typ. 


Min frukost.
Ser det gott ut? Det är det inte. 
Katrinplommonjuice.
Fyfan.
Kan varit det äckligaste jag har tvingat i mig. 
Satt och åt med sked (för det ska tydligen vara bra) men när det gått en kvart och jag hade mer än hälften kvar gav jag upp och halsade resten. Trodde jag skulle spy, helt ärligt. 
Jag vill ha pannkakor.....
Sitter och googlar mat. Känner mig väldigt konstig. 
Förutom att dregla till googlebilder sitter jag i min morgonrock med en trulls mitt på huvudet och sörplar örtte. Yesyes.

Borde gå ut med Zoe men fan, jag har ju inga krafter alls. Blö. DöÖööÖÖöÖ.

På tisdag är det upptrappning och då får jag äta en till två potatisar med filmjölk och sallad, fyfan vad gott, jag längtar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar