lördag 19 januari 2013

hej kåmpisar

Jag är dålig på att uppdatera här, sorry för det. Iofs så är det ju ingen direkt daglig blogg, men med tanke på att jag har några få små stackare som faktiskt klickar sig in här så är det ju lite elakt att aldrig ladda upp något nytt.

Jag orkar inte skriva om mitt liv det senaste dagarna, tråkigt att skriva om och tråkigt att läsa om.
Det har i alla fall varit mycket fint, det kan jag säga.
& att idag har varit en skön dag. Hade en jobbig fotbollsträning och efter det har jag bara varit hemma och betett mig som om jag vore sjuk. Så himla skönt, bara för att man kan. Inte göra någonting - underbart. 
Det enda som är tråkigt är att det inte ger några vidare roliga minnen, och minnen är det bästa som finns. 

Har kommit på att jag ändrats en hel del på den sista tiden, en positiv förändring enligt mig själv. På bara några månader så har jag blivit mycket... vet inte riktigt vilket ord jag ska använda ...ärligare? ...öppnare?
Säger mycket mer vad jag tycker och tänker nu, förklarar hellre en "självisk" tanke än att hålla den inom mig. Har aldrig varit sådan innan, och vissa kanske ser det som negativt men enligt mig så är det värre att hålla opassande (eller vad man nu ska säga) tankar för sig själv än att faktiskt stå för dem.
Har faktiskt blivit riktigt duktig på att säga saker till folk som jag egentligen inte vågar säga men måste, mycket bra. 
Sen så går jag ju inte runt och säger onödiga saker, som att någon har på sig en ful tröja, men ni förstår vad jag menar.
Beror på flera olika saker men jag tror att det delvis är pga att Alice är så öppen med sådant mot mig.
Tycker att det är en väldigt fin egenskap.

Jag är inte stolt över allt som jag har gjort, men jag är jävligt stolt över att vara jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar