tisdag 22 januari 2013

Underbara esteter

= mindre underbara ickeesteter. 
Asså förlåt, men ibland blir jag så jäkla trött på folket på vår skola, och önskar ibland att man gick på en pytteskola med bara härliga esteter.
Hade festival, superkul och grejs, MEN man får höra så himla många nedlåtande kommentarer. Som tur var hörde jag inget när vi uppträdde (kan bero på att jag var så nervös) men när andra årskurser spelade så hörde jag flera burop och folk som sa högt att de inte spelade bra. Man ba, vafan? FINE om du inte tycker att det låter bra, självklart får du tycka det, men vilket fel i hjärnan gör att man får för sig att bua? 

Blir sjukt förbannad, att uppträda är en sådan sak som kräver så jäkla mycket mod och trots att man får tio positiva kommentarer och en negativ så kan ändå den negativa göra så att man aldrig mer ställer sig på scenen igen. 
Tycker det är sorgligt att ickebegåvade människor ska klanka ner på de som vågar, bara för att de själva inte gör det. 

SÅ, nu har jag fått avreagera mig lite. Tack. 

Som ni förstår hade vi festival idag, vilket var sjukt roligt! Man blir så himla glad av att göra sådant tillsammans, även om delar av publiken suger så är själva esteterna ett så härligt gäng att det nästan inte spelar någon roll. 
Är så glad att jag valde musik - det ger mig så mycket glädje. Tycker synd om dem som går miste om det faktiskt. All den lycka det ger mig gör det värt varenda fördom man får ta som estet. 


















Två suddiga bilder från min och Carros låt. Har printscreenat en filminspelning, och mamma var inte så duktig på att ställa in skärpan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar