torsdag 31 januari 2013

Elli

Så mycket man vill göra men så lite tid. 
Har pratat med Ella i telefon i drygt en timma, men hennes mobil dog så hann aldrig säga hejdå :( Hejdå Ellis

Jag har tusen saker jag vill göra, så många planer och så många drömmar. Det skrämmer mig så att jag tror att dem flesta aldrig kommer att inträffa. Hur ska en dröm bli sann om inte ens jag själv tror på dem?
 Innan jag börjar jobba vill jag ha gjort massa knasiga saker. Typ rest världen runt och varit hippie och varit nära och dö minst fem gånger men överlevt varenda gång och gärna blivit strandsatt på någon obebodd ö med någon snygg kille fast sen bli räddad precis innan man nästan dog. 
Det där var en lång mening. 

Vad ska man göra sen då? Skaffa jobb? 
Vad tusan ska jag bli? 
Har hela tiden tänkt att jag, jag ska bli advokat. 
Men så säger plötsligt Alice igår att jag borde bli psykolog. Hm, jo, men det kanske man skulle bli, tänker man då. 
Men då säger plötsligt Ella idag att jag borde bli krönikör. Hm, jo, det låter ju också ganska bra. 

Vad fan ska jag bli? 



Två somriga bilder från i vintras. Skoja. Somras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar