fredag 4 januari 2013

Tre underskattade saker:


  • Tid ensam
  • Mörker
  • Stjärnor
Och det är väl det min fredagskväll mer eller mindre består av. Pappa och Elis är inte hemma, så då passar jag på att vara det. Ensam tid är så himla fint när man lär sig uppskatta det. Så jäkla roligt är det kanske inte, men fint. 

Min kväll hittills i punktform (because everybody loves punktform):
  • Thaimat
  • American Pie Reunion
  • Promenad med Zoe
  • Te & äppleklyftor
Japppppp
Ni hörde (läste) rätt.
Vad menar hon nu? Vet inte. 

Nä, men asså ja. Eftersom att jag är så nyttig nuförtiden så är det så mitt snacks ser ut. Igår var det morötter, gurka och paprika och idag äpple. Tycker att jag förtjänar en guldstjärna. 

Har nyligen insett att jag är helt besatt av stjärnor. Okej, inte besatt kanske, då sitter man väl typ och googlar på stjärnbilder och grejs, vilket jag aldrig skulle göra (host). (HOST HOST). Heh.
Stjärnor är så himla fint, så himla.. tryggt, på något vis. Det är som en symbol för hopp och lycka för mig. Kan bara stå upp och stirra på dem hur länge som helst, tröttnar aldrig. 

Och vad är det med människor och deras syn på mörker? VARFÖR förknippar folk ofta mörker med: rädsla, otrygghet och ondska? 
Mörker som är så snelt, vad har det gjort? Är ni rasister ELLÄ?

Promenad ensam i mörker bland stjärnor = bäst.
Try that. Stäng av all inbillad rädsla och baa SWOSHas upp av the mörker and the life. 

Tre underskattade saker som min kväll inte består av:
  • regn
  • morot
  • skogen









Och så ignorerar vi den lilla skarven mellan huvudena.... Men hallå, picmonkey vill bara vara vän mot betalning, i can't help it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar