lördag 26 januari 2013

Hej

Hej, 
Mitt namn är Rebecca och jag är 16. Jag tycker om musik och fotboll. Jag har en katt som heter si och en hund som heter så och min bror är blablbalalbalablalbaal.'
Bla.  

Hej,
Mitt namn är Rebecca och jag är 16. 
Jag tänker väldigt mycket, men det säger nästan alla så jag kanske inte är så speciell som jag gärna känner mig. 
Jag älskar att diskutera, argumentera och reflektera och andra ord som slutar på "era". 
Jag tycker att det är skitintressant med drömmar och jag älskar att umgås med folk och jag älskar att vara ensam. 
Stjärnor är bland det bästa jag vet. Och te. Och mörker. Och stearinljus, för de påminner om stjärnor. 
Innan jag dör vill jag ha levt, levt på riktigt: Gjort alla möjliga misstag, utvecklats som människa, sett världen, fått tusen underbara minnen, träffat en mängd olika typer av människor, testat olika jobb, lärt mig nya saker, lärt känna mig själv utan och innan.
En tvångstanke jag har är att göra allt som jag är rädd för, detta för att övervinna mina rädslor. En vacker dag ska jag inte vara rädd för någonting, ingenting alls. 
Jag älskar att testa mina egna gränser, utvecklas och ge allt - vad det än gäller. Dock gör jag det inte alltid, men jag önskar att jag gjorde det. 
Jag tycker det är jättekul att studera folk - hur de beter sig, vad de har för utstrålning, hur de reagerar i olika situationer och hur mycket man kan få reda på om dem bara genom att se dem gå förbi på stan. 
Det jag tycker är svårast att förstå mig på är oförstående människor. 
Jag är ganska självständig, framför allt så vill jag vara det. Jag vill vara oberoende av andra, jag vill kunna klara mig själv.
Jag är väldigt god trogen, tror jämt det bästa om folk och tror på det dem säger, dock försöker jag ändra på det, men utan att döma folk. Det bästa är att inte förvänta sig någonting, varken något bra eller dåligt, utan låta sanningen komma fram så småningom. 
Det sämsta  med mig själv är att jag är så jäkla vanlig. Jag vill så mycket, jag vill vara annorlunda, våga vara speciell och sticka ut, ändå känner jag mig som vilken tonårstjej som helst. 
Jag vill vara outbytbar, one of a kind, det är jag inte. Jag är bara jag, men för stunden så är det helt okej det med.  


2 kommentarer:

  1. Rebecca du ääääär outbar! Det finns ingen som du! <3 // Elin <3

    SvaraRadera